keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Hajuvedet

Alkuun täytyy todeta, että olen huono kuvailemaan tuoksuja. Ajattelin kuitenkin postailla tuoksuista, joita käytän. Näistä löytyy kyllä googlettamalla tarkempia ja osuvampia kuvauksia. Olen tehnyt päätöksen olla ostamatta uusia ennen kuin olen näistä ainakin muutaman saanut loppumaan. Osa tuoksuista on minulle vuodenaikaan liittyviä, esimerkiksi minun mieltämäni "kevät-/kesätuoksut" ovat talvella käytössä todella harvoin.

Julkkistuoksuista minulla on todella vähän kokemuksia. Tuoksuttelen toki näitäkin (ainakin uutuuksia) hajuvesiosastolle osuessani, mutta eivät ole yleensä vaikutusta tehneet. Britney Spearsin Circus Fantasyn tilasin Ellokselta (edullinen hinta ja kaunis pullo houkuttivat) ilman testailua etukäteen. Kuvittelin tämän olevan jotenkin pehmeämpi ja makeampi tuoksu, vaikka kyllä tässä makeuttakin on. Jollain tavalla raikas ja itse haistan myös sitrusta, vaikka ei mikään sitrustuoksu kuvauksen perusteella olekaan. Aika neutraali kukkais-(hedelmäinen), omaan makuuni jopa hivenen tylsä tuoksu. Tuntui haihtuvan iholta melko nopeasti.


Rihannan Reb´L Fleur Edp on minulle selkeästi iltatuoksu. Kestää iholla hyvin. Lämmin, "intensiivinen" hedelmäinen ja kookoksinen tuoksu. Tykkään tästä paljon.


Kevät- ja kesätuoksuiksi miellän Versacen Vanitas EdP:n, Avonin Little Red Dress EdP:n sekä Avonin Today Tomorrow Always Amour Edp:n.


Vanitas ja Amour ovat keveitä, raikkaita ja kukkaisia tuoksuja.

Little Red Dress tuoksussa on kuvauksen mukaan vadelmaa, ruusua ja santelipuuta. Se on Avonilla luokiteltu kukkais-itämaiseen kategoriaan. Aika perus arkituoksu. Käytössäni on kätevä 15 ml:n suihkepullo.

Talvella olen päätynyt käyttämään enemmän Avonin Premiere Luxe EdP ja Jeanne Arthesin Amore Mio I love You EdP tuoksuja. Luxe on tyylikkäässä pullossa ja sopii hyvin aikuiseen makuun. Tyylikäs ja hillitty tuoksu.


The Body Shop Japanese Cherry Blossom EdT on kirsikankukkainen ja kevyt tuoksu. Hyvin omaa nenääni miellyttävä, raikas ja pehmeä yleistuoksu. Ei kestä iholla koko päivää, mutta on silti suosikkejani ja käytössä ympäri vuoden.


Replay Jeans Orginal EdT on mielestäni aika neutraali, hyvä arkituoksu. Hedelmäinen (mm. päärynä, sitrus, vadelma) mutta ei liian makea omaan makuuni. Vähän tylsähkö, ostin myös tämän ilman tuoksutteluja netistä.


Pari huti ostosta lopuksi. Yves Rocherin Secret D´Essences Neroli ja Vanille Noire EdP:t. Neroli tuoksuu jotenkin liian pistävältä ja Vanille ei ole sellainen lämmin vaniljatuoksu joista pidän. Tuoksuu toki vaniljalta, mutta ei oikein iskenyt. Toimittavat nyt "vessatuoksujen" virkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti